Alla inlägg under november 2009

Av Christine - 26 november 2009 16:14

Sov idag inför de två sista jobbnätterna innan härlig välbehövd semester. Vaknade alldeles svettig med hjärtklappning. Jag hade i drömmen loggat in på sturdera.nu och sett att det stod "antagen" på mitt utbildningsalternativ! Upp ur sängen som en raket och snabbinloggning på datorn. Men icke då, det står fortfarande "under behandling". Jag kommer nog få ett hjärtstille där borta i Thailand OM jag kommer in *suckar lite*


  

Av Christine - 25 november 2009 21:27

Hittade hos Grodan:


1. Ta fram din mobil.
2. Gå till inkorgen!
3. Svara på frågorna genom att skriva första meningen i sms:en


Fråga 1 - första meningen i första sms:et
Fråga 2 - första meningen i andra sms:et, o.s.v .

1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?
Hej! Nu har din almanacka kommit och finns att hämta i kassan.

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Fan oxå! 

3. Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?
Oki, kollar imorron!

4. Vad är det fulaste du skulle kunna säga åt din fiende?
Några nyheter om den knasiga hyresavin?

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Bästa kund, din serviceorder är nu klar att hämta i butik.

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?
Hej ;) 

7. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?
Verkligen inte!

8. Vad vill du höra mest av allt?
Jag kmr hem snart för jag mår jätteilla.

9. Vad kommer bli dina sista ord vid liv?
Kan du kolla om nåt behöver skördas på FarmVille?

 

 

Hahaha! Det där sista stämmer nog mest av allt *asg*

Av Christine - 23 november 2009 21:34

VARFÖR ska det vara så svårt att lägga ut på studera.nu exakt VAD det är som man måste skicka in?? Efter mycket klickande och av en slump egentligen, hittade jag på ki.se information om att barnmorskeutbildningen är en utbildning där bedömning om antagning görs  efter samlad bedömning, och då behöver man även bifoga ett motiveringsbrev (jag kallar det smörarbrev). Mailade till kurssekreteraren som även la till "kopia på examensbevis". Jahapp. Jag knåpade raskt ihop ett motiveringsbrev (egentligen inte så svårt-jag är grymt motiverad!) och kopierade upp mitt examensbevis. Hoppas nu bara att det inte var för sent...


Men, jag undrar, om jag redan skickat in min sjuksköterskelegitimation, varför behöver de då kopia på mitt examensbevis? Jag får ju liksom inte någon legitimation om jag inte examinerats *duuh*

Nåväl. Fortsätter hålla mina små tummar att det ska gå vägen, nästa vecka borde första antagningsbeskedet komma. Då ligger jag på stranden i Thailand, gud så jag längtar! Men söstra mi har skickat mig en gedigen lista så jag måste ut och storhandla innan avresa; pepparkakor, glögg, trattkantareller, wasa sport, kaviar och annat "svenskt". Bara roligt iofs :) 

Av Christine - 12 november 2009 19:46

Otåligare än otåligast är vad jag är! Kan det inte bara vara första veckan i december?? Varför ska de ha så förbenat lång handläggningstid? Gillar de att plåga folk?

Jag måste också fundera på alternativet att jag faktiskt inte kommer in. De flesta säger "jooodå, såklart du kommer in", men de kan inte VETA. Precis lika lite som jag VET. Jag bara hoppas ju!

Av Christine - 7 november 2009 20:54

Får försöka få tiden att gå genom att surfa runt och läsa bloggar. Ramlade in hos kära Veronica och hittade en trevlig utmaning i att skriva 10 sanningar om mig själv. Kan låta enkelt, men det var svårare än jag trodde :)


1. Precis som Veronica är jag lat...*s*

2. Jag älskar att surfa.

3. Jag älskar, och då menar jag älskar, mina växter och andras med för den delen. Man KASTAR inte växter!

4. Jag är totalt oblyg, men ganska konflikträdd.

5. Jag är språkpolis och blir galen när folk sär skriver eller har andra skriv- och stavfel.

6. Jag ÄR mitt stjärntecken, tvilling, till 99%

7. Jag avskyr småkryp, men är inte hysteriskt fobiskt rädd.

8. Hysterisk fobi har jag däremot för åska.

9. Jag har världens bästa lokalsinne.

10. Jag har otroligt lätt för att lära, allt utom bråkräkning ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards